JUNI+Näpen=SANT!
Juni Strategi och Näpen slår ihop sina kompetenser och erbjuder ett seminarium tillsammans.
Property Branding för bostadsutvecklare! Hitta ert bostadsprojekts unika värden och engagera rätt målgrupper.
I en utmanande bostadsmarknad behöver vi jobba medvetet med utgångpunkt i förståelse för olika målgruppers efterfrågan, projektets förutsättningar och ha en medveten strategi.
Under detta halvdagsseminarium så tar vi er med på en inspirerande resa med avstamp i avgörande insikter under tidiga skeden vidare till praktisk marknadsföring och aktivering på plats.
Innehåll
• Vad är Property Branding och varför är det viktigt?
• Sveriges befolkning: demografisk översikt, trender kring befolkningsutveckling.
• Olika målgruppers bostadsbehov utifrån deras livsfaser, värderingar, beteenden och flyttströmmar.
• Att utifrån olika målgruppers behov och önskemål utforma ett bostadsprojekt och dess identitet.
• Är det bostadsutvecklaren, platsen eller projektet som är avsändare?
• Konvertering och framgångsrik försäljning.
• Events och aktivering.
• Lokalt engagemang – social hållbarhet i praktiken.
• Hitta och skapa platsambassadörer.
• Hur du går snabbt från strategi till handling.
Seminariet avslutas med en nätverkslunch, där du kan utbyta tankar och erfarenheter med övriga deltagare.
- När: September kl 9.00-13:00 (datum kommer inom kort)
- Kostnad: 4 900 kr
- Var: Centralt i Stockholm
Välkommen att anmäla dig! Du gör det genom att skicka via e-post till Madeleine, se nedan.